Trading Update: Zalando breaks one billion Euro barrier in Q4

publicado el 17. Jan 2017
  • Q4 revenues at EUR 1,086-1,094 million (25-26% growth), adjusted EBIT of EUR 81-104 million (7.5-9.5% margin)
  • Full year revenues at EUR 3,633-3,642 million, adjusted EBIT of EUR 202-225 million (5.6-6.2% margin)
  • Zalando to expand fulfillment footprint in Sweden

BERLIN, JANUARY 17, 2017 // Zalando SE, Europe’s leading online platform for fashion, grew revenues in the fourth quarter of 2016 by 25-26% to EUR 1,086-1,094 million (Q4 2015: EUR 868.5 million), according to preliminary figures. Zalando expects to achieve an adjusted EBIT of EUR 81-104 million, corresponding to an adjusted EBIT margin of 7.5-9.5% (Q4 2015: EUR 71.8 million or 8.3%) for the same period.

In the financial year 2016, Zalando achieved group revenues of EUR 3,633-3,642 million (FY 2015: EUR 2,958 million) growing between 22.9-23.1%, in line with its full-year guidance. Profitability improved substantially, with adjusted EBIT approximately doubling to EUR 202-225 million and corresponding to a margin of 5.6-6.2% (FY 2015: EUR 107.5 million, 3.6%).

“We have completed a successful 2016. For the first time we broke the billion-euro revenue barrier in a single quarter, a clear result of our customer focus,” said Rubin Ritter, co-CEO. “We will continue to emphasize growth and further invest behind an ever-improving customer experience across all our markets.”

Zalando intends to open a satellite warehouse in Sweden in the course of 2017, similar to its satellite warehouses in France and Italy. The facility will be run by a service provider and aims to further improve Zalando's customer proposition in its important Nordic markets in Sweden, Norway, Finland and Denmark.

All figures reported herein are preliminary and unaudited. Full financial disclosure for the fourth quarter and financial year 2016, together with the management guidance for the financial year 2017, will be published on March 1, 2017.


ACERCA DE ZALANDO
Zalando (https://corporate.zalando.es/) es el destino online preferido en Europa en cuanto a moda para mujer, hombre y niños. Nuestra oferta constituye un viaje único a través de una amplia selección de ropa, zapatos y complementos, además de una experiencia de compra inigualable. Tanto los envíos como las devoluciones son siempre gratuitos. Zalando cuenta además con alrededor de 1500 marcas internacionales, entre las que se encuentran las firmas más conocidas mundialmente, moda exprés, marcas locales y sus propias marcas. Nuestra selección se adapta a las preferencias de nuestros clientes en cada uno de los 15 mercados en los que estamos activos: Austria, Bélgica, Dinamarca, Finlandia, Francia, Alemania, Italia, Luxemburgo, los Países Bajos, Noruega, España, Suecia, Suiza, Polonia y Reino Unido. Nuestra red logística, con cuatro almacenes en emplazamientos decisivos en Alemania, nos permite proveer eficazmente a nuestros clientes en toda Europa. Además Zalando posee de un almacén satélite en Stradella (Italia) que provea especialmente a nuestros clientes italianos. La unión entre moda, operaciones logísticas y tecnología online nos capacita para ofrecer una valiosa propuesta tanto a nuestros clientes como a las marcas de moda. Las tiendas de Zalando atraen más de 160 millones de visitas al mes, de las cuales más que 65 % provenía de dispositivos móviles durante el tercer trimestre de 2016. Esto resultó en 19,2 millones de clientes activos al final del trimestre.

CONTACT
Matteo Bovio / Corporate Communications
matteo.bovio@zalando.it
+49 (0)176 127 591 35